Açık Ofis Planları, Modüler Bölme

Açık ofis planları ile fark yaratın

Açık Ofis Verimliiği

İyi bir açık ofis planının uygulanması işyeri verimliliğini bir çok yönden artırabilir. 

Çalışanlar arasında gelişmiş iletişim

Bir ofisin fiziksel engelleri olmadığında, çalışanlarınızla iletişim kurmanız ve dolayısıyla ekip çalışmasını iyileştirmeniz daha olasıdır. Gelişmiş ekip çalışması, iş arkadaşlarınızla ve hatta üst düzey yönetim çalışanlarıyla olan işbirliğini artırır. Açık ofis planları da evlerinden yalnız çalışmayı sevmeyen serbest çalışanlar için en iyi seçimdir.

Esneklik

Açık ofis planları, ofisi belirli aralıklarla farklı düzenlere dönüştürmenize izin verebilir. Açık ofisler, şirketin bütçesine büyük bir masraf eklenmeden her an yeniden tasarlanabilir. Açık ofis planları, beklenmedik büyük projelerde kısa sürede daha fazla çalışanı ağırlamanıza izin verebilir. Şirketiniz büyümeye devam ederken, açık ofis düzenini daha fazla çalışana uyacak şekilde kolayca yeniden düzenleyebilirsiniz.

Geliştirilmiş İşbirliği

Birlikte çalışırken fikirlerinizi paylaşmanız ve iş arkadaşlarınızdan girdi, belge istemeniz olasıdır. Direk kişiden kişiye etkileşim, sanal araçlardan çok daha iyidir ve işyeri verimliliği kişilerarası iletişimden yararlanabilir, daha erişilebilir ve ulaşılabilir olmanızı sağlar. Aynı zamanda iş alanını seviyelendirmeye ve tüm ekip üyelerininı paylaşılan bilgiye erişmesine yardımcı olur, bu da verimliliği arttırır.

Açık Ofis Konsepti

Açık ofis planları fikri son yıllarda popülaritesini arttırıyor. Ancak, bazı insanlar hala açık ofis düzeninin çalışanların üretkenliğine artırıp artırmayacağından şüphe ediyor. Bazı şirketlerde hem kapalı bölme hem de açık ofis düzeni birlikte bulunuyor ancak iki kurulumun hangisinin daha iyi olduğuna karar veremiyorlar. Açık ofis planlarının işyeri verimliliğini nasıl etkiliyor ve açık ofis planlarının tam olarak çalışması için neler yapılabilir?

Açık ofis planı, tüm çalışanların ve ofis ekipmanlarının aynı ortamda bulunduğu işlerini bu bölümden yürüttüğü bir ofis planıdır. Açık bir ofis düzeninde genellikle her departmana bir alan tahsis edilir ve belirli bir bölümdeki tüm ekip üyeleri yakın konumda bulunur. Açık ofis düzenlerinin çoğu, raflar, yarım bölmeler veya dosyalama dolapları ile bölümlenir. Açık bir ofisin ana konsepti ve amacı, işbirliğini, iş akışını ve çalışan iletişimini geliştirmeyi planlamaktır. 

Birkaç masayı bir depertman için gruplayabilirsiniz. Bu kurulum, çalışanların birbirleriyle yüz yüze iletişim kurmasına izin verir, ancak yine de kendi departmanları ile sınırlar. Masa grupları ekipler ve departmanlar için çok etkilidir; çünkü çalışanların açık bir şekilde iletişim kurmalarını ve aynı odayı paylaşan diğer ekiplerden veya bölümlerden ayrı olduklarını hissetmelerini sağlar.

Açık ofis planlarının çoğunda, çalışanların doğal ışıktan faydalanmasını sağlamak için duvarlara dizilmiş veya pencerelerin önüne yerleştirilmiş çalışma masaları bulunur. Bu kurulum açık bir ofisin en iyi düzenlerinden biri olmasına rağmen, tasarımda gizlilik ve ekran mahremiyetine de önem verilmelidir. Çalışanların bir pencere veya duvarla yüzleşmesinden ziyade, masalar çalışma alanına bakacak şekilde tasarlanarak hassas kurumsal verilerin bulunduğu bilgisayar ekranlarının mahremiyeti korunur.

Açık bir ofis planı tasarlarken, tüm ofis alanının aynı plana sahip olması zorunlu değildir. Farklı ihtiyaçları karşılamak için özel alanlar ve benzersiz gruplar oluşturabilirsiniz. Örneğin, çalışanlara ofis monotonluğundan bir mola vererek kahve içmelerine, özel telefon görüşmeleri yapabilmelerine olanak sağlayan bölüm veya kabinler tasarlanabilir. Ek olarak, ofis çalışanlarını harekete teşvik etmeye yardımcı olduğu için ofis koltukları ekleyerek ofis ergonomisine olumlu katkıda bulunabilirsiniz.

Bize projenizden bahsedin
Açık ofis alanı